Frågor och svar

Håller du på något med hästar nu? Svar: Nej, tyvärr. Jag hade en ponny för tillridning under förra sommaren som jag lämnade tillbaka i slutet av september, och sedan dess har jag knappt haft någon hästkontakt överhuvudtaget. Jag saknar det väldigt mycket!
 
Modetips inför vintern? Vilka plagg kommer bli "vintermåsten" för dig? Svar: Mitt största tips inför vintersäsongen är att införskaffa en riktigt snygg jacka, eftersom att det är ett plagg du kommer att ha på dig och synas i extremt mycket. Mitt enda riktiga vintermåste kommer att vara just det; en snygg jacka. Jag kommer att satsa på en vit, stor päls (letar redan febrilt) och matcha det med en enkel mössa och ett par lite rejälare klackar.
 
Vill du kramas och vilken film ska vi kolla på ikväll? Svar: Käre knubbis, ja, jag vill gärna kramas. Och om jag inte minns fel kollade vi på en väldigt töntig tjejfilm om fotboll. Det gillade du va?
 
Tror du på spöken? Svar: Nej, inte direkt. Det är i alla fall inget jag går runt och är rädd för eller spekulerar om.
 
Vilken egenskap som du inte besitter önskar du att du hade? Svar: Jag önskar att jag kunde bry mig lite mindre om vad andra människor tycker och tänker om mig, något jag i alla fall periodvis gör på tok för mycket. Det tar så onödigt mycket energi.
 
Vilken är din favoritfärg? Svar: Jag har ingen faktiskt! Men om jag måste välja så får det bli rosa, det är så rosigt och fint.
 
Blommor i kruka eller bukett? Svar: Haha! Om jag av någon anledning skulle tvingas välja så skulle jag nog välja bukett.
 
Hur skulle du beskriva dig själv? Svar: Som snäll, omtänksam och stark. Inte fysiskt alltså (hehe), utan psykiskt.
 
Vad vill du jobba med när du blir stor? Svar: Jag har inte alls bestämt mig. Velar mellan allt från författare till mäklare och partyplanner, och ungefär trettio olika yrken till. Men något jag kommit fram till på sista tiden då jag jobbat på resturang är att jag nog vill ha något slags kontorsjobb (rätt långt ifrån resturangbranschen med andra ord, haha), dock med rejäla inslag av kreativitet och besluttagande då det känns jätteviktigt för mig.
 
Är du mycket svartsjuk eller har du något bra tips för att bota svartsjuka? Svar: Jag är jättesvartsjuk. Jag var inte det förut, men nu för tiden skulle jag helt klart kalla mig själv för en svartsjuk person. Mitt tips är att slappna av. Försök att inte tänka så mycket på potentiella saker som skulle kunna hända om din pojkvän/flickvän exempelvis är på fest utan dig, för förhoppningsvis älskar han/hon dig och skulle aldrig kunna göra någonting för att såra dig, och skulle det trots allt hända någonting så finns det ändå ingenting DU kan göra åt saken. Då är det enbart hans/hennes förlust och du vill ju ändå inte ha någon som inte älskar dig på riktigt, eller hur?
 
Hur träffades du och Birk? Ni är så otroligt söta tillsammans! Svar: Vi träffades för första gången på en fest hemma hos mig, sen tog det dock ett tag innan vi började "dejta" på riktigt.
Tack så hemskt mycket! Jag är så oerhört lycklig med den mannen.
 
Vart bor du någonstans? Svar: Jag bor i Björklinge utanför Uppsala med min fina mamma!
 
Tränar du och vad i så fall? Svar: Nej, inte alls just nu. Jag var väldigt fysiskt aktiv förr med både ridning på väldigt ambitiös nivå och en del annan träning, men sedan sjukdomen kom in i bilden har det liksom kommit av sig helt.
 
Hur blir livet för dig nu? Och om du inte ska gå i skolan, ska du göra någonting annat? Svar: Min framtid är tämligen oviss för mig just nu. Om jag ska gå i skolan eller inte är fortfarande lite oklart, men om jag inte har rejält med tur så blir det antagligen inte så. Då blir det antingen jobb eller dagvård på Ätstörningsenheten för min del. Jag kör helt med "vad som händer händer"-attityden just nu, jag orkar inte med något annat.
 
Du skrev en text om en vän som alltid stått dig nära. Vem var det om? Svar: Om min underbara och djupt älskade vän Amanda Polak.
 
Umgås inte du och Vickis längre? Svar: Jo! Inte riktigt lika mycket som förr, tyvärr. Men jag ser henne fortfarande som en av mina absolut bästa och närmsta vänner, och jag skulle fortfarande kunna prata med henne om precis allt. Hon är en sådan där vän man aldrig släpper taget om.
 
Hur gör du för att få så bra bilder? Tänker främst på bilden du har i det här inlägget. Har du någon speciell teknik? Kram och tack för en grymt bra blogg! Svar: Jag gör inget speciellt faktiskt! Använder en Fujifilm Finepix S, ställer in den på självutlösare och poserar för glatta livet. Nittionio gånger av hundra blir det verkligen inte bra, så mitt tips är att helt enkelt ta väldigt många bilder. Stor kram och tack själv!
 
Varför har vi en blindtarm? Helt onödig ju. Puss min kära! Svar: Evolutionen har antagligen inte tagit bort vår blindtarm än eftersom blindtarmen faktiskt har en funktion för immunförsvaret i kroppen. Blindtarmen består av lymfkörtelvävnad och producerar antikroppar, och fyller därför en funktion. Källa: 118 800. Puss my love!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad du fuskar! Frågade du 118 800 om alla svar eller?

Mvh missnöjd läsare.

2012-08-28 @ 19:46:20
URL: http://jenniferpetterssons.blogg.se
Postat av: Lisa

Känner du för att ta upp ridningen igen så har vi massa pållar strax utanför Björklinge som skulle behöva en ryttare, t.ex min 6åriga C-ponny ;)

2012-09-03 @ 18:38:53
URL: http://lisadavidssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0