Frågestunden: frågor och svar


Hur är det med din ätstörning nu?


Svar: Det är bra! Jag har fortfarande extremt dåliga perioder när det gäller mat och destruktiva tankar, men den stora skillnaden på mig idag i jämförelse med för ett halvår sedan är inte bara att jag är normalviktig och har en bättre inställning till mat, utan även att jag verkligen valt vägen mot ett friskt liv. Vägen må vara lång och jävligt svår ibland, men jag går åtminstone på den och jag tänker aldrig vända tillbaka.

Är du fortfarande under behandling?

Svar: Jag behandlas på Ätstörningsenheten för vuxna i Uppsala.

Hur hade du tänkt att Jennifer ska klara sig utan dig när du är i Mexico?

Svar: Jag ska låsa in henne i mitt gästrum och förse henne med mat och vatten för två veckor, samt lämna kvar ett par tröjor så att hon har möjlighet att känna min lukt när hon känner sig ängslig.

Håller du fortfarande på med hästar?

Svar: Det gör jag! Inte alls på samma nivå och i samma utsträckning som innan jag blev sjuk dock, men jag kommer alltid att krampaktigt hålla kvar hästarna som en del av mitt liv.

Har du några framtida planer inom jobb m.m.?

Svar: Att gå ut gymnasiet står såklart först på tur. Utöver det vill jag först och främst må bra, och sedan plugga vidare, gärna inom beteendevetar-kategorin. Att flytta från den här staden känns också ganska prioriterat.

Vad är din synpunkt på skönhetsideal?

Svar: Jag kan inte svara på vad definitionen av skönhetsideal är, vart det kommer ifrån eller varför vi påverkas av det. Jag vet inte det. Men jag vet att jag har haft sönder mig själv då jag försökt uppnå det och att det funnits gånger då jag inte ens kunnat förmå mig att gå utanför dörren och umgås med mina vänner på grund av det. Och visst, kanske är jag lite av ett särfall. Kanske är min bild av skönhetsideal lite åt det extrema hållet och kanske är min självbild lite mer fucked up än de flesta andras. Men jag anser ändå att känslan av att inte känna sig tillräcklig eller bra nog har blivit mer regel än undantag i samhället idag, och jag vet med säkerhet att det finns tjejer där ute som kommer att få offra livet för deras besatta strävan efter perfektion. Jag själv undrar fortfarande vem jag hade kunnat vara idag om begreppet skönhet inte existerade. Och säga vad man vill, men då är något fruktansvärt fel.

Vad använder du för läppstift?

Svar: Pink från Viva La Diva.

Hur fixar du dina naglar?

Svar: Jag använder gelénaglar från Depend.

Kan du visa hur du sminkar dig?

Svar: Det kan jag absolut göra. Skriver upp det på min to do-lista, så håll utik!

Vem är denna Birk?

Svar: Han är världens finaste människa. Jättelång, jättesöt och jättebäst. Mannen jag är kär i, helt enkelt.

Hur träffades du och Birk?

Svar: Vi träffades för första gången på en fest hemma hos mig faktiskt.

Hur länge har ni träffats?

Svar: Vi träffades första gången i början av November och sedan har vi träffats rätt regelbundet sedan dess.

Vad innebär det att vara en "noob"?

Svar: Man är brutalt cool, fast alla andra tycker att man är o-cool.

Anser du dig själv vara en "noob"?

Svar: Nej. Jag är en chef.

Varför är du så söt?

Svar: Jag blir som jag umgås tror jag.

Ligga?

Svar: Eftersom att frågan är från Birko känner jag mig väl illa tvungen att svara ja, han kommer att skicka getmössen och Vänge-borna på mig annars.


Kommentarer
Postat av: anonym

varför säger du att du och birk träffats hela tiden sen november? då du var på g med markus blom i december. sluta ljug

2012-03-08 @ 12:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0